lördag 14 april 2012

Lite besviken

Go'dagens!
Idag for jag och en go vän P iväg öster ut för att, trodde vi, kunna köpa kycklingar eller höns
då Bergslagens rasfjäderfä förening ordnade sälj-byt-köp dag
laddade till tänderna, eller åtminstone med bur och kartong samt kamera for vi
tyvärr var ju alla höns redan sålda, likaså kycklingar
visserligen fanns det ägg att köpa rån några olika raser men 
eftersom jag inte har någon äggkläckningsmaskin
var det inget alternativ.
På nätet stod det att det började kl 11, då var vi där
men tydligen var det felannonserat, det hade börjat redan kl 10
och första tjing verkade försäljarna ha å de var ju redan på plats kl 9
så lite besvikna var vi...
Men jag fotade några sötnosar iallafall...




 Jo, det så klart, denna gåsakarl var ju till salu, 300 kr och han skulle bli någons
dock inte min för han fräste rejält när jag gick förbi...

 På hemväg tittade vi in i några andra butiker...
hittade denna fina zinkskylt med tänkvärt ordstäv på
ska placeras på lämpligt ställe i trädgården...

Handskar för trädgårdsarbete kan man inte få för många,
hittade dessa för 39 kr
det blev ett par som jag ska testa...
Ha en fin lördag
Kram Ullis

4 kommentarer:

  1. Så tråkigt att det inte blev några höns. Klart att man blir besviken när man ställt in sig på något. Hoppas du hittar några snart någon annanstans.
    //Ulrika

    SvaraRadera
  2. Synd med hönsen!!! Hoppas du har bättre tur en annan gång. Ha en fin fin kväll/Gela

    SvaraRadera
  3. Hej Ullis!
    Vad roligt att du har hittat till min blogg! Jag blev så glad när jag såg dig som följare:-) Vilken fin blogg du har och vilket otroligt vackert hus du har, ditt Blomsterbo! Hit kommer jag titta in snart igen:-)

    Kram/Emma

    SvaraRadera
  4. Vad tråkigt att du inte fick några men jag kan förstå det dden ena efter den andra bara köptes framför näsan på mig. Men jag lyckades ju ändå få två. Givetvis har jag dig i tankarna om det skulle bli kycklingar//Britt

    SvaraRadera