söndag 15 augusti 2010

Hemma bäst!

Hej vänner!
Har precis kommit hem efter vår minisemester; Sunne med spahotell fredag till söndag. Har haft det lugnt och skönt, en del kulturellt, god mat och mysigt bad!
Alldeles lagom!
Nu är jag redo för arbete, både som sjuksköterska (detta är min sista semesterdag) men även för trädgårdsarbete!
Har bara varit borta två nätter men ändå saknat trädgården och tycker att det vuxit en hel del (fniss) i rabatterna. Turligt nog har äldsta sonen varit rar och klippt gräset när vi varit borta...

Passerade ju Stolpens trädgård och Jonas på hemvägen. Han hade öppet så vi stannade till...
naturligtvis blev det ett gäng inköp...
vad sägs om; Pinus ponderosa, Larix 'Stiff weaping', Picea abies 'alberta globe', Chamaecyparis nootkatensis 'gracilis' samt ett mamutträd: Sequridendron gigantheum som Jonas 'lurade' på min man som gillar mycket udda saker... (jag menar; typ apträd- araucaria arauncara...)
Så nu gäller det att hitta ett riktigt gynnsamt läge och plantera hans träd i...
ops, glömde visst några träd... men de kan ni få se en annan dag... ska fixa lite bilder oxå.
Nu ska jag fixa lite mat...
Må väl alla rara!
Kram Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar