måndag 16 augusti 2010

miss i planeringen...

...jo ni, visst hade jag tänkt att jag skulle hinna plantera alla växter som jag har inhandlat under sommaren innan jobbet började igen. Men det blev en miss...
Hade liksom glömt bort att jag hade en tid till optikern idag på förmiddagen innan jobbet börjar kl 13.30 så något trädgårdsarbete hinns inte med idag! Tyvärr!
Dessutom tillkom ju ett gäng växter igår när vi besökte Stolpens trädgård,
köpte bla en Persika av Jonas, en klon från Polen som han tror väldigt mycke på i fråga om härdighet, den ska planteras mot södersidan för att få ett gynnsamt läge, bara det att jag ska flytta om lite just där för att få plats, så då måste jag göra plats någonannanstans åt bla en ros; alchymist...
Hm, men det får väl ordna sig...
Även makens nyinköpta mamutträd känns som om det skulle behöva en riktigt gynnsamt planteringsställe...
funderar på att flytta en rhododendron 'fantastica' från rabatten nedanför terrassen, där är det genomsläpplig jord och dessutom en stor thujahäck mot norr...


Jag har fått en fråga i gästboken: Vad jag gör under vintern...?
Ja, det kan man fråga sig, visst har jag trädgårdsabstinens men jag frösår en heldel, dessutom är det ett perfekt tillfälle att rita på nya rabatter...
för rabatter kan man inte få för många av!
Å dessutom fotar jag väldigt mycke så då kan man gå igenom alla bilder, tänka tillbaka på sommaren och fundera ut nya projek, som sagt... så även vintern genomlids...!
Jag hoppas dock verkligen att denna vintern INTE blir lika lång, kall och snörik som den förra för det gick sönder väldigt mycke i trädgården...

Nej, nu mina vänner är det dax att hoppa i duschen innan stadsbesöket!
Må väl! kram Ullis


2 kommentarer:

  1. Fniss, fniss, ja, vi behöver sannerligen en lång grön vinter om vi ska hinna få ner allt vi köpt denna säsong:) Känner igen mig precis;)
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  2. Ja, vad gör man under vintern? Hibernerar och längtar...

    SvaraRadera