tisdag 17 augusti 2010

Väldigt vackra

...bär och fröställningar bjuder jag på idag! Jag blir så fascinerad över vilka 'fantastiska kreationer' naturen 'hittar på' för att föra släktet vidare...
Eller vad säger ni om;
magnolia sieboldiis kottlika frökapsel

Euonymus planipes 'hängen', körsbärsbenved
Actea alba, vit trolldruva
Viburnum opolus aureas bär, gulbladigt skogsolvon.


mmmmm dessa bär smakar gott...
amerikanskt blåbär 'north blue'
snart, snart kan jag börja skörda....


Acer Negundos 'näsor'


även den röda trolldruvans bär lyser lockande...
men de bör man inte smaka, giftiga som de är men ack så vackra!

Hoppas att ni får en trevlig tisdagskväll, själv ska jag åka på femårs-kalas
Må väl!
Kram Ullis




5 kommentarer:

  1. vad vackra bilder du visar upp. Många vackra bär skall snart skörda mina amerikanska blåbär till barnens glädje. ha en fin kväll/Gela

    SvaraRadera
  2. Jag ligger också lite efter med att plantera ner det jag köpt men jag köpte lite kantstenar idag så nu får jag allt ut och göra rabatten färdig.
    Och samtidigt passar jag på att mumsa på mina Amerikanske blåbär.

    benved - den är så vacker när den öppnar sig, rosa frukt och orange inuti!
    MB

    SvaraRadera
  3. Fina bilder...tycker också att ibland är knopp eller fröställning vackrare än själva blomman.På röd solhatt "Magnus" är det t.ex så.

    SvaraRadera
  4. Nydelige bilder. Naturen er virkelig fascinerende. Venter på at mine amerikanske blåbær skal bli modne.
    Ønsker deg en fortsatt fin uke :o)

    SvaraRadera
  5. Jättefint, vit trolldruva vill jag gärna ha.
    Ha det gott!

    SvaraRadera