torsdag 19 augusti 2010

Ganska nöjd

...med min dag trots att regnet faller och det inte blev en heldag i trädgården som jag hade planerat.
Men man är ju inte sämre än att man får ändra sig. Och gräset fortsätter att växa, ogräset likaså!
Inomhus har det blivit riktigt rent och snyggt i allafall då jag spenderat min lediga dag med storstädning...
inte lika kul som att plantera träd men man kan inte få allt...
Och krukorna med träd står ju kvar och väntar på mig och en solig dag...

Denna lilja 'Mount Blanc' doftar helt underbart...
Tänkte först plocka in en kvist nu när hela huset är nystädat men kom på andra tankar...
min man är nämligen allergisk mot en hel del grejor och hans astma brukar bli illa om jag plockar in för starkt doftande blommor... så jag bjuder er på en bild av skönheten istället... undra när det kommer doftdator?

Har börjat nedräkningen nu... ska ju sluta på mitt jobb och börja plugga igen. Igår hade jag storrensning på jobbet, alla mina högar med granskningar och annat kastades och jag har börjat avsluta mina åtaganden där. Bara 7 arbetsdagar kvar innan jag börjar på Karlstads Universitet och operationssjuksköterske
utbildningen, känns så konstigt men ändå bra...
Kommer att sakna mitt arbete och mina arbetskamrater men detta är ju en dröm att läsa vidare och nu när jag får betalt så måste jag ju våga ta språnget ut i det okända.... för jag vet ju inte helt hundra att detta är rätt för mig, tänk om jag inte fixar det eller inser att det inte var min grej...

Utbildningen är en distansutbildning så jag kommer ju att plugga mycke hemifrån så jag hoppas och tror att jag kommer få mer tid för trädgården...
fniss,
känns lite lyxigt att inte behöva arbeta helger och kvällar och inte behöver jag jobba något varken i julhelgen eller nyårshelgen... ni ser; jag är redan framme vid slutet av terminen och jag har inte ens börjat ännu...!
Som landstingsanställd jobbar man 2 helger av 5 och typ varannan kväll så att plugga på vardagarna kommer att kännas konstigt till en början...
Jaja, risken finns väl att man vänjer sig väldans snabbt...

Nu ska jag gå ut och vattna i växthuset och skörda mogna tomater, det är oxå lyxigt!!!
Även physalisen har burit mycke frukt och det är ju så gott...!
Senare i kväll blir det en tur till Fjugesta med grabbarna på fotbollsmatch. Får hålla tummarna för att de vinner ikväll!
Ha det bra! Kram Ullis




6 kommentarer:

  1. Inte kul när det regnar, men man får ju lite annat gjort - t.ex. firmans bokföring!
    En gång i tiden jobbade jag på apotek och då jobbade man en lördag och en söndag i månaden + en massa helger, men jag hade alltid lediga måndagar - så inget ont som inte har nått gott med sig!
    Sen blev ju gubben och jag "egna företagare" och till att börja med jobbbade man jämt - utan kompensation och dåligt betalt. Numera är man ju pensionär men jobbar ändå, men bara lite.....och mest i trädgården! *ha, ha*

    SvaraRadera
  2. Lycka till med nya utbildningen ! Tycker det är så härligt och inspirerande med människor som vill och törs förverkliga sina drömmar !
    Det kommer säkert att gå jättebra för dig !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  3. Lycka till med utbildningen! Klart att du klarar det.
    Kramar från Jenny! (6:an)

    SvaraRadera
  4. Vilken fantastisk lilja!!!

    Varmt lycka till med nya livet. Det kommer säkert att ge massor av extra tid till trädgården:)

    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  5. Klart du klarar utbildningen :) men vi kommer att sakna dig MYCKET på jobbet. Du får hålla oss uppdaterad via bloggen så vi vet hur det går med både dig och dina blommor.
    HelenP

    SvaraRadera
  6. Klart att du kommer att klara din utbildning :=)
    Nu får du passa på att njuta av lediga helger ett tag framöver.
    Lycka Till!

    SvaraRadera