torsdag 5 augusti 2010

1000 trädgårdar och massa blad...

Hej alla raringar!
Igår pysslade jag i trädgården, jag rensade ogräs så att Blomsterbo ska se presentabel ut inför visningen på Söndag då ni alla är Hjärtligt välkomna hit!
Ni kommer inte bara att få se trädgården utan även en konstutställning.
Min goa vän Maria kommer hit med sina oljemålningar och ställer ut.
Det kommer även att finnas fika att köpa!
Så återigen: Välkomna till Blomsterbo 8 augusti mellan kl 11-16.
För vägbeskrivning se högerspalten. Kommer att vara skyltat från V 204!
Om oklarheter ring till mig:
070-6715220

Vi var till Kristinehamn igårkväll på räkfrossa, gisses så mycke räkor jag åt-å så gott det var!
Dessutom passade jag på att hämta min gröna ros som min goa arbetskamrat R köpt åt mig...
Rosa chinensis viridiflora
Gillar man udda saker, gillar man denna ros!
Har haft den tidigare men den dog för några år sedan...
Men nu har jag en ny!
Tack R för att du tänker på mig!


Annars gillar ju jag snygga blad...

Heuchera Cappucino

Tiarella Iron butterflies

Hosta Widebrim

Heuchera Silver Lode

Hosta Tattoo
Ha en bra Torsdag mina vänner!
Kramar Ullis

9 kommentarer:

  1. Lycka till på söndag.
    Hoppas vädrets makter tänker på alla som öppnat sina trädgårdar.
    Lite långt att besöka just din trädgård...ska kolla några här i vår närhet.
    Ann.

    SvaraRadera
  2. Lycka till på söndag! Med den trädgården måste det bli succé...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Vad synd att man bor alldeles för långt borta... Får njuta av dina fina bilder istället!

    SvaraRadera
  4. Härliga blad. Söndagen är inplanerad för era 1000 trädgårdar//Britt

    SvaraRadera
  5. Munkhyttan ligger inom räckhåll för en dagsutflykt men tyvärr får vi gäster från Norge på söndag. Hade gärna velat besöka din trädgård som jag beundrat ända sedan jag hittade din blogg. Hoppas att vädret blir hyggligt och att besökarna tassar varsamt!

    SvaraRadera
  6. Lycka till på söndag! Hoppas många hittar hem till er fina trädgård! Vi får hålla tummarna för fint väder...

    SvaraRadera
  7. Hej och tack för namnet på min orange perenn! Jag tror du har rätt! (Fantastiskt detta med alla duktiga bloggare som snabbt som blixten fixar fram namn på det man inte kan, tack!)
    Synd att jag inte kan komma på söndag, men lycka till!
    Eva

    SvaraRadera
  8. Hej !
    Den sista hostan är inte Tattoo.
    Den måste du fått felnamnad eller nått.
    Linda

    SvaraRadera