lördag 4 september 2010

Att bara vara...

...brukar inte vara något för mig. Har alltid minst två-tre projekt igång samtidigt, både vad gäller trädgården men även i livet i övrigt. Men, idag har jag bara varit!
Suttit ute i solen på förmiddagen och läst en bok, sedan gick jag in och satte mig i glasverandan med en kopp kaffe, lugnt och skönt! Bara sällskap av en förvirrad humla som ihärdigt flög mot fönstret gång på gång i hopp om att slutligen komma ut, efter lite hjälp av mig återfick den sin frihet...
Tog sedan en promenad ute i trädgården, det brukar oftast resultera i en hel hög med arbetsuppgifter som jag knappt kan låta bli att sätta tänderna i omedelbart...
men, idag noterade jag bara arbetsuppgifterna i mitt huvud,-till en annan dag, och istället gick vidare...
kameran var naturligtvis med och här följer några bilder:








Ska nog ta en sväng i skogen, kanske att jag tar med mig en korg...
eller också 'bara vara' ute i naturen...
lukta
känna
njuta
se
på allt det vackra runt omkring

Må allra bäst ni rara!
Kram Ullis



3 kommentarer:

  1. Härligt! Det är precis så man ska njuta av sitt hem och sin trädgård - fast som trädgårdsfreak är det svårt! Precis som du skriver så hittar man alltid en massa man "bara måste göra" omedelbart. Men...jag har också börjat trappa ner ordentligt. Kanske man börjar få lite höstkänning trots allt!?

    SvaraRadera
  2. Vad härligt det låter :-) Såna dagar / stunder behövs allt ibland. Kram

    SvaraRadera
  3. Det låter helt underbart och vi behöver dessa dagar att bara vara//Britt

    SvaraRadera