torsdag 23 september 2010

inomhus...

...har jag varit mest hela sista veckan, bara sprungit ut till typ brevlådan och möjligtvis till bilen för att fara en snabbis till affären. Trädgården finns därute men den har knappt haft besök av mig mer än när jag gått en runda med kameran varje dag... så även idag- en snabb runda innan jag för till frissan. Ny frisyr blev det, något som jag inte kostat på mig på väldigt länge, brukar nämligen ta saxen och klippa mig själv...
men nu har jag varit och stajlat mig- blev faktiskt riktigt nöjd!
Efter besöket lunchdejtade jag med min man, trevligt...
sedan fick jag mess från min goa kompis C att hon ville komma och hälsa på så då blev det lite mysig fika med henne och hennes goa döttrar. Har med andra ord inte gjort nått nyttigt, varken vad gäller studier eller trädgårdsarbete...
men jag fixade iallafall iordning en liten rar blomgrupp till köksbordet;



Katsuran doftar nybakat bröd,

En rhododendron blommar om, visserligen med enstaka blommor men ändå...

Hoppas att frosten dröjer ett tag till för silveraxet, cimicifuga tidigare nu actea simplexifolia 'brunett' har precis börjat blomma och snart är den utslagen och sprider sin väldoft i trädgården.

Och redan är det knoppar i trollhasseln; Hamamellis Virginiana
Den brukar inte blomma förrens den tappat sina blad men 'ur led är tiden' tydligen!!!

Ha en fin torsdagskväll alla rara!
Kram Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar