tisdag 21 september 2010

Sköna lönnar

Hej mina vänner!
Hur står det till så här i mitten av september, någon som är i 'fas'- jag menar: som har hunnit med allt som man bör ha hunnit med när hösten kommit så här långt? Själv ligger jag hopplöst efter...
Man det är ioch för sig som detbrukar...
Jag har fortfarande ett gäng perenner kvar att plantera och oxå några träd som jag ännu inte vet vart de ska få plats... hade liksom tänkt göra en ny rabatt men det verkar inte som om tiden räcker till för det så det blir nog till att rotslå dem i potatislandet till nästa vår!
Ute i trädgården är det höst! Lönnarna är visserligen fortfarande lövade men det syns att hösten kommit närmre, ett flertal av dem skiftar i varma höstfärger medans andra 'still going strong'






Ha en finfin kväll!
Må väl alla rara!
Kram Ullis

2 kommentarer:

  1. Trots dina fina bilder har jag svårt att få upp motivationen att hålla på med höstbruket. Tack vare allt regnande och milda nätter har ogräsen fullständigt exploderat - VILL INTE RENSA MER I ÅR!Men, men! Om ett par soliga dagar kanske vänder lusten!/Anja

    SvaraRadera
  2. ohh så fina lönnar!!!!!!!!!!

    Har ju min lilla blodlönn, men snart snart får jag en stoooor. Jag längtar!

    SvaraRadera