fredag 24 september 2010

trollskt...

....ligger dimman över nejden, som en våt, vit filt sveps vi in, både växter och djur. Allt blir suddigt och konturerna förvandlas till något annat än vad de är... visst kan man låta fantasin flöda för nog är det ett skogstroll som står där bakom eller? Nej, när jag kommer närmre ser jag att det visst var en tsuga canadensis... så jag går in igen, tänder en brasa i kamminen och tänder några ljus. Det är verkligen höst!

Tid för mys! Inomhus, åtminstonde så här tidigt på morgonen...
Kaffet är varmt och jag kryper upp i soffan, tittar på elden som dansar innanför järnluckan på kaminen.
Det är morgonlyx och livskvalité!
Tid för njutning!
 
Snart ska jag sätta mig med mina vetenskapliga artiklar, hemtenta och läxböcker...
På glasverandan blommar Mr Wren fortfarande, han tycks inte bry sig om dimman utanför...inte heller att temperaturen sakta men säker kryper neråt, snart frostrisk på nätterna...


Å, kanske ska inte jag det heller...det är ju höst, sommaren kommer inte tillbaka och det är 'bara' att acceptera! Kanske solen kan titta igenom och skingra morgondimman så vi får en fin höstdag?!
Tills dess sitter jag kvar under filten, med kaffe och artiklar...
vi hörs och störs
kram ullis

7 kommentarer:

  1. Det låter väldigt mysigt allt det där Du skriver om.Den där dimman har jag haft en liten tid p.g.a.efterstarr på v.ögat.Det ser verkligen trollskt ut.
    Här nere i Södermanland,Stockholms län har det varit underbara ljumma höstdagar, idag 14+ lite bris.Härligt.Svag dimma.Bor i en två på nb.med en stor gräsmatta utanför framför balkongen, där gårdagens skräp blåst in.Det tar jag bort.

    SvaraRadera
  2. Här är det fortfarande sensommar med strålande sol och runt 16-17 plusgrader. Så idag började jag plantera lökar, till att börja med 85 narcisser av tre olika sorter. Men jag har flera, c:a 300-400 till som ska ner i backen. Allt från krokus, allium, liljor till jättestäppliljor!
    TREVLIG HELG!
    Susie

    SvaraRadera
  3. Att kunna få njuta av en brasa är bland det bästa som finns//Britt

    SvaraRadera
  4. Igår fredag hade vi sol och fint väder här. Men idag ligger det tät dimma och hoppet om att se blå himmel är minimalt. Men njuter gör vi ändå. Önskar dig en härlig helg.

    SvaraRadera
  5. Jag tycker att det är mysigt med dimma, speciellt när den är på väg att lätta och solen bryter igenom. Men då försvinner den snabbt så det gäller att vara snabb med kameran om man ska hinna få den på bild.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. så trollskt och spännande du skriver /Suss

    SvaraRadera
  7. Härliga, mysiga och höstliga bilder!
    Kul att du vill vara med i min lilla tävling, lycka till!
    Ha en trevlig ny vecka!
    Kram Margot

    SvaraRadera