lördag 11 september 2010

Lökar och hostor

Hej raringar!
Hoppas att ni alla har det bra, själv har jag varit frustrerad över diverse dataproblem som efter mycket om och men resulterade i inköp av en ny dator! Dessutom blev jag riktigt förvånad då jag skulle köpa bläck till min skrivare- bläckpatronerna var dyrare en att köpa en helt ny skrivare- å då följde två nya bläckpatroner med på köpet, vart är vi på väg egentligen...? Snacka om att det bli 'slit och släng' när det inte lönar sig att köpa delar till grejen utan det är billigare att köpa en helt ny, så nu står jag här med inte mindre än två skrivare...
Häromdagen fick jag mess om at jag hade ett paket att hämta på närmsta postutlämning... blev lite förvånad för jag kom inte ihåg att jag beställt något, men igår kväll åkte jag iväg och när jag fick paketet i handen och såg att avsändaren var; Lilla fiskaregatans trädgårdsbutik så kom jag ihåg att jag beställt lite lökar och några hostor men det var ju i slutet av juli så det hade fallit bort ur mitt minne.

Hosta Love Pat, Abiqua Moonbeam samt tokudama flavocircinalis
fina plantor med rejält rotsystem!
6 olika Alliumsorter i storpack!
Dessutom köpte jag ett storpack med lilium Casablanca. Den är helt vit och doftar underbart!

Sedan har jag ett erkännande att göra, jag lovade igår att fota ljungen som jag köpte;
Det har jag glömt å nu är det mörkt och regnigt så jag har ingen lust...
men ni ska få se den... och dessutom döpte jag om den i förra inlägget..
Den heter Heather och inget annat!

Ha en finfin lördagskväll!
Nu ska jag ägna mig åt att instalera diverse program och skrivare på den nya laptopen!
Må väl, Kram Ullis

3 kommentarer:

  1. Trevligt med paket på posten innhållande lökar och nya växter.
    Ha en 'go' lördagskväll du med!

    SvaraRadera
  2. Rena rama julafton hs dig alltså!
    Ha en skön söndag, kram Hillevi

    SvaraRadera
  3. Vad kul med ett avglömt paket att hämta.//Britt

    SvaraRadera