måndag 20 september 2010

Godmorgon!
Ny måndag, ny vecka- jag undrar vart helgen tog vägen? Lördagen regnade bort och söndagen var ljuvlig! Men jag hade fullt upp; först var vi och röstade, sedan bjöd vi min mamma och mina svärföräldrar på söndagsstek, mycke tillbeör från trädgården bjöds det på och dessutom en äppelkaka med vaniljsås till efterrätt. Därefter tog jag bilen och for till Hemsjön för lite omplanteringar och nyplanteringar i visningsträdgården. Det blev riktigt bra! Måste säga att det har tagit sig otroligt bra sedan i våras- enorm växtkraft, men tror ni jag hade kameran med mig så jag kunde visa er? Nej, det hade jag inte....
Men nu till något riktigt roligt.... Snart ska Mats börja med mitt växthus!!!!!
Å, det ska bli så kul (och fint, hoppas jag)!

Clematis 'Albina plena' bjuder på några få blommor såhär i september.


Clematis 'tangutica' blommar om, och blommar om- i stort sett hela sommaren. Finns alltid någon- eller några blommor på den, helt fantastiskt! Den kan visserligen bli lite väl stor men man får ta fram sekatören emellanåt och klippa in den om den blir för yvig...

Lite sköna höstfärger- detta är vippramsen- smilacena racemosa som fått sin höstskrud på- tyckte det var så vackra färger...
visst är det lite sorgsligt att den snart vissnat ner helt men tillsdess njuter jag av färgspektrat!


Och visst är även frökapslar väldigt vackra?! Detta är rosenpionen som släppt sina (förhoppningsvis mogna, befruktade) frön...kanske det blir några små 'pionbarn' till våren...!

Nu ska jag sätta igång med studierna en sväng...ska till jobbet i eftermiddag för lönesamtal!
Må väl, kram Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar